فیلم های کمدی در سینمای ایران با چالش ها و نقد های زیادی مواجه هستند. با این حال این ژانر همواره در صدر جدول فروش سینما ها قرار دارد و مردم نیز علاقه زیادی به این گونه آثار دارند. در مطلب امروز قرار است به نقد یکی از بهترین و پر فروش ترین فیلم های کمدی سینما بپردازیم.

فیلم سینمایی بخارست به کارگردانی مسعود اطیابی توانست در اکران خود فروش زیادی داشته باشد و با استقبال مردم مواجه شود. پیش از پرداختن به نقد بخارست به شما پیشنهاد می کنیم اگر این فیلم جذاب را در سینما تماشا نکرده اید، از لینک دانلود بخارست استفاده کرده و این فیلم را تماشا کنید و بعد از آن به خواندن نقد فیلم بخارست بنشینید.


برای دریافت این فیلم سینمایی روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دانلود فیلم بخارست

 


نقد فیلم بخارست ؛ کارگردانی جنجالی

کارگردانی فیلم بخارست در دست مسعود اطیابی بوده است. این کارگردان تا پیش از این، کارگردانی 4 اثر محبوب تگزاس 1 و 2 ، دینامیت و انفرادی را بر عهده داشته که هر کدام از این آثار در جایگاه های اول لیست پر فروش ترین فیلم ها در سینمای ایران قرار دارند. به طور کلی می توان گفت اطیابی کارگردانی است که راز رکورد شکستن در گیشه را می داند و بررسی آثار قبلی او نیز این موضوع را اثبات می کند.

فیلم سینمایی انفرادی با فروش 80 میلیاردی ای که داشت، توانست تبدیل به پر فروش ترین فیلم سینمایی ایران شود. پیش از به اکران رسیدن سینمایی بخارست نیز انتظار می رفت که این فیلم بتواند رکورد آثار قبلی اطیابی را بزند و در صدر جدول بایستد. تا کنون فیلم سینمایی بخارست توانسته به فروش 40 میلیاردی برسد.

البته این رقم در حالی است که هنوز این فیلم در اکران سینما قرار دارد. در ادامه نقد و بررسی فیلم بخارست به دیگر عوامل این فیلم می رسیم. تهیه کننده این فیلم نیز علی طلوعی بوده و مانند آثار قبلی اطیابی، نویسندگی فیلم نامه بخارست بر عهده حمزه صالحی است.

بررسی فیلم بخارست

بررسی و تحلیل فیلم سینمایی بخارست

هنگام تحلیل فیلم بخارست میبیند که در این فیلم نیز مانند اکثر فیلم های اطیابی از بازیگران مطرح و ستاره ای سینمای ایران استفاده شده است. امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، حسین یاری، ایمان صفا، رضا بهبودی، پژمان جمشیدی، غلام رضا نیک خواه، پونه عاشور پور، وحید آقا پور، بابک کریمی و غزال نظر از بازیگرانی هستند که دراین فیلم به ایفای نقش پرداخته اند و هر کدام به سهم خود به موفقیت های بخارست کمک کرده اند.

نقد و برسی فیلم سینمایی بخارست ؛داستان بخارست

بررسی داستان بخارست در نقد این فیلم نیز در نوع خود جالب است. بخارست همانند اکثر فیلم های کمدی این روز ها از داستان عمیق و پر محتوایی برخوردار نیست؛ هر چند که کارگردان و تهیه کننده بخارست بر این عقیده هستند که این فیلم کمدی سعی کرده با زبان طنز و کنایه هایش مشکلات و مسائلی که افراد در جامعه با آن ها سر و کله می زنند را بیان کند؛ اما بسیاری از منتقدین معتقد اند بی مایگی که در این فیلم وجود دارد، حتی محتوایی را به مخاطب اضافه نمی کند؛ چه برسد به انتقال پیام های اعتراضی به وضعیت جامعه.

با این حال چیزی که نقد فیلم بخارست را جالب می کند، این است که با وجود تمام این کمبود ها، بخارست توانسته نمرات و امتیازات قابل قبولی از مخاطبانش در سینما و نمایش خانگی بگیرد که این موضع نیز خود جای بحث دارد!

بازگویی داستان بخارست

در ادامه نقد و برسی فیلم بخارست به داستان این فیلم می رسیم. بخارست به داستان زندگی دو برادر می پردازد؛ جلیل با بازی پژمان جمشیدی و جلال با بازی حسین یاری دو برادری هستند که نقش اول فیلم هستند. جلال برادر بزرگ تر است که کار و کاسبی خود را دارد و عاقل تر از برادرش به نظر می رسد. بر اثر اتفاقات و اشتباهاتی، جلال در کشوری دیگر به زندان  می افتد و همه دارایی ها و مغازه اش را به برادرش می سپارد.

پس از بازگشتش متوجه می شود که پدر و برادرش همه سرمایه اش را به باد داده اند. جلال و جلیل به دنبال کار می روند و جلال در یک تاکسی اینترنتی و جلیل به عنوان غریق نجات در یک استخر مشغول به کار می شوند. جلیل تصمیم می گیرد در اینستاگرام از خود فیلم های چالشی و دوربین مخفی بگیرد و این ویدئو ها را در محل کارش با مشتری ها ضبط می کند.

یکی از این مشتری ها که گیر ویدئو های جلیل می افتد، پسر وزیر است که قرار است در روز های آینده افشا گرایی هایی داشته باشد. این ویدئو خطرناک، دردسر ها و مشکلاتی برای پسر وزیر و به دنبال آن جلال و جلیل به وجود می آورد که داستان بخارست به آن می پردازد و بررسی آن در نقد فیلم بخارست خالی از لطف نیست.

تحلیل بازیگران بخارست ؛ به کجا چنین شتابان؟

در نقد و برسی فیلم سینمایی بخارست در موارد زیادی به پژمان جمشیدی و حسین یاری بر می خوریم. پژمان جمشیدی که این روز ها در کمتر فیلم و سریالی می توان او را ندید! در این فیلم بازی ضعیفی از خود نشان داد. جمشیدی که در ابتدا با بازی در سریال پژمان پایش به جهان سینما و تلوزیون باز شد، توانست نقش های درخشانی را از خود به جا بگذارد؛ اما رفته رفته گویا او هم دچار ویروسی که این روز ها میان بازیگران شیوع پیدا کرده، شده است!

جمشیدی می توانست با انتخاب های هوشمندانه و سنجیده از خود تصویری حرفه ای به نمایش بگذارد؛ اما متاسفانه با گیر کردن در این چرخه نقش های تکراری و ضعیف، سطح بازیگری خود را بسیار پایین آورده است. حسین یاری به عنوان یکی دیگر از نقش های اصلی این فیلم بسیار زیر ذره بین است. حسین یاری را که از ابتدای شروع فعالیتش تا کنون با نقش های جدی و تاثیرگذار دیده بودیم، با این انتخابش و اجرای ضعیف آن تصورات همه را بر هم زد.

معرفی فیلم بخارست

تحلیل و بررسی فیلم بخارست

سخن پایانی در نقد بخارست

سینما را نمی توان بدون فیلم های کمدی تصور کرد؛ اما بر روی هر فیلمی نیز نمی توان نام کمدی گذاشت. در فیلم های کمدی بیش از فیلم های اجتماعی و درام می توان به مسائل مهم و روز جامعه پرداخت؛

اما با آثاری که از طنز سازان کشور می بینیم، گویا نه تنها چنین هدفی از ساخت فیلم هایشان ندارند، بلکه صرفا این فیلم را ابزاری برای خالی کردن جیب های مردم می دانند. فیلم بخارست نیز می توانست با فیلم نامه ای پر محتوا تر و پر بار تر نظرات مثبت بیشتری را به خود جلب کند؛

اما هم چنان استقبال مخاطبان از بخارست نشان می دهد که مردم به دنبال تماشای فیلم های کمدی هستند و سینمای طنز، بخش موفق تری از سینمای ایران می باشد که اکران فیلم های کمدی سال های اخیر هم این موضوع را تایید می کند.

5/5 - (1 امتیاز)