دانلود فیلم جدایی نادر از سیمین

ژانر
زبان فارسی
سال انتشار
کشور سازنده
کیفیت (ها) 480P - 720P - 1080P - 1080HQ
سایز متفاوت در کیفیت های مختلف
مدت زمان 123 دقیقه
فروش گیشه 20,681,680 دلار
کارگردان

خلاصه داستان :

سیمین (لیلا حاتمی) قصد دارد به‌ همراه همسرش نادر (پیمان معادی) و دخترش ترمه (سارینا فرهادی) ایران را ترک کند و تمامی مقدمات این کار را فراهم کرده است. اما نادر نمی‌ خواهد پدرش را که از بیماری آلزایمر رنج می برد تنها رها کند. این اختلافات باعث می‌شود سیمین از دادگاه درخواست طلاق کند، اما دادگاه درخواستش را در مورد حضانت فرزندش رد می‌کند و مجبور می‌شود به خانه پدرش برگردد. ترمه تصمیم می‌گیرد پیش پدرش نادر بماند به امید اینکه مادرش سیمین نیز برگردد. نادر نمی تواند از پدرش مراقبت کند پس برای این کار یک مستخدم به نام راضیه (ساره بیات) استخدام می‌کند. این زن جوان که باردار است این کار را بدون اطلاع همسرش حجت (شهاب حسینی) قبول می کند. یک روز نادر زمانی که به خانه می رسد، پدرش را در حالی که دستش با روسری به لبه ی تخت بسته شده و روی زمین افتاده و تنها رها شده می‌ بیند. وقتی راضیه به خانه برمی‌ گردد دعوای شدیدی درمی‌ گیرد که عواقب تراژیک آن نه‌ تنها زندگی نادر را زیر و رو می‌کند، بلکه تصویر دخترش از او را دستخوش تغییر می‌ سازد. راضیه به‌ دلیل مرگ جنینش به بیمارستان منتقل می‌شود. او و همسرش دلیل مرگ جنین را هل داده شدن توسط نادر می‌ دانند و از نادر شکایت می‌ کنند و…


معرفی فیلم جدایی نادر از سیمین

فیلم جدایی نادر از سیمین، یک فیلم ایرانی در ژانر درام است که توسط اصغر فرهادی کارگردانی شده است. همچنین نویسندگی و تهیه کنندگی فیلم جدایی نادر از سیمین را نیز اصغر فرهادی برعهده داشته است. فیلم جدایی نادر از سیمین در سطح جهانی با نام یک جدایی (A Separation) شناخته می شود. بازیگران اصلی فیلم جدایی نادر از سیمین هنرمندانی مانند: لیلا حاتمی، مریلا زارعی، پیمان معادی، شهاب حسینی و ساره بیات می باشند.

تیزر فیلم جدایی نادر از سیمین

قبل از تماشا یا دانلود فیلم ایرانی جدایی نادر از سیمین می توانید به تماشای تیزر فیلم جدایی نادر از سیمین بپردازید.

مشخصات فیلم جدایی نادر از سیمین

کارگردان: اصغر فرهادی تهیه کننده: اصغر فرهادی نویسنده: اصغر فرهادی توزیع کننده: فیلمیران و سونی پیکچرز کلاسیکس آمریکا

موسیقی: ستار اورکی فیلمبردار: محمود کلاری تدوینگر: هایده صفی‌ یاری

موفقیت ها و جوایز فیلم جدایی نادر از سیمین

فیلم جدایی نادر از سیمین موفق به برنده ی اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان 2012 شد. 

فیلم جدایی نادر از سیمین، پنجمین اثر از اصغر فرهادی است. فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین در زمان اکران بیش از 20 میلیون دلار فروش داشته است و در صدر جدول فروش نمایش جهانی قرار داشته است. فیلم جدایی نادر از سیمین توسط نشریه گاردین در لیست 100 فیلم برتر سینمای جهانی از سال 2000 تا به حال قرار گرفته است.

فیلم جدایی نادر از سیمین در مجموع موفق به کسب 52 جایزه جهانی شده است. جوایز بین المللی فیلم جدایی نادر از سیمین عبارت اند از: اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان، گلدن گلوب بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان، جایزه هیات داوران و جایزه خرس طلایی از جشنواره فیلم برلین، جایزه جایزه ایندیپندنت اسپیریت بهترین فیلم خارجی زبان، جایزه جوایز بودیل بهترین فیلم خارجی زبان و جایزه سزار بهترین فیلم خارجی زبان.

همچنین فیلم جدایی تادر از سیمین موفق به کسب چندین جایزه در بخش های مختلف در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر شد. برخی از منتقدان فیلم جدایی نادر از سیمین را جز 10 برتر فیلم سال 2011 اعلام کردند. همچنین فیلم جدایی نادر از سیمین در لیست 250 فیلم برتر IMDb قرار دارد. منتقدان متاکریتیک، فیلم جدایی نادر از سیمین را جز 100 فیلم برتر قرن 21 اعلام کردند. به گزارش هالیوود ریپورتر فیلم جدایی نادر از سیمین در لیست صد فیلم محبوب سینما رتبه ی 37 را دارد.

اصغر فرهادی درباره ی ساخت فیلم جدایی نادر از سیمین می گوید:

من یک تصویری در ذهن خود داشتم که بعدها متوجه شدم از ماجرایی شکل گرفته که زمانی برادرم برایم تعریف کرده‌بود. مرد میان‌سالی که پدر پیر و مبتلا به آلزایمر خود را تنهایی حمام می‌کند. این تصویر مانند دکمه‌ای بود که من را وادار کرد برایش کت بدوزم!

اصغر فرهادی پس از کسب جایزه جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان در سخنرانی خود گفته است:

سلام به مردم خوب سرزمینم. مردمان ایرانی‌ تباری زیادی در سراسر جهان در حال تماشای این لحظه‌ اند و تصور می‌کنم که خوشحالند. نه فقط به خاطر یک جایزه مهم، یک فیلم یا یک فیلمساز. آن‌ها خوشحال‌ اند چون در روز هایی که میان سیاستمداران حرف از جنگ، تهدید و خشونت تبادل می‌ شود، نام کشورشان ایران از دریچه باشکوه فرهنگ به زبان می‌ آید. فرهنگی غنی و کهن که زیر غبار سیاست پنهان مانده‌ است.

خواندن بیشتر

از امتیاز شما متشکریم!