نقدی بر سریال خون سرد

نقد سریال خون سرد این روز ها یکی از موضوعات پربحث در بین مخاطبین فیلم وسریال های ایرانی می باشد. سریال خون سرد یک سریال جدید ایرانی می باشد که به کارگردانی امیرحسین ترابی و تهیه کنندگی بهمن کامیار، به شبکه نمایش خانگی عرضه شده است. برنامه پخش این سریال، روزهای جمعه می باشد و پخش آن از 28 مرداد 1401 از پلتفرم فیلم نت آغاز شده است. از بازیگران اصلی این سریال می توان شهرام حقیقت دوست، امیر آقایی، لیندا کیانی و سارا بهرامی را نام برد. روایت داستان، ترکیبی از ژانر معمایی و جنایی، می باشد که در قسمت های اولیه با استقبال مخاطبان رو به رو بوده است.

در نقد خون سرد، بیشترین ایراد به جزئیات  فیلمنامه سریال وارد شده است. هم چنین مخاطبان و منتقدان، به بازی ضعیف برخی از بازیگران سریال، به عنوان نقدی بر سریال خون سرد، اشاره کرده اند. در ادامه به نقد و بررسی سریال خون سرد به صورت جزئی تر می پردازیم.


برای دریافت این سریال روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دانلود سریال خون سرد


بررسی و تحلیل سریال خون سرد

خون سرد مجموعه ای پلیسی با موضوع قاچاق دختران می باشد که در طی روند داستان، با تحقیقات یک سرگرد پلیس با نام امیر علی طلوعی بر روی جزئیات جنایات این پرونده رو به رو می شویم. در ادامه بررسی و تحلیل سریال خون سرد، باید به این نکنه بپردازیم که داستان، این نکته را به مخاطب القا می کند که با یک سریال پر جزئیات و مبهم رو به رو می باشیم. برای کشف معماهای ذهنی خود، باید تا قسمت های بعدی سریال، این مجموعه را دنبال کند. مطالب زیادی با عنوان نقد سریال خون سرد، منتشر شده است، که برای تایید و یا رد آنها باید تا پایان سریال صبر کرد.

  • خلاصه داستان

برای تکمیل نقد سریال خون سرد، ابتدا به خلاصه داستان سریال می پردازیم. در خلاصه این مجموعه جنایی آمده است که “سرگرد امیرعلی طلوعی (شهرام حقیقت دوست) در حال پیگیری پرونده گروهی از قاچاقچیان اعضای بدن است، که به اسم امیر شهسواری (امیررضا دلاوری) می‌رسد و از دوستش دکتر کسری کیا (امیر آقایی) که در پزشکی قانونی کار می‌کند، کمک می‌گیرد، اما دکتر کیا روش خاص خود را برای برخورد با جنایت‌کاران دارد… .”

  • شخصیت پردازی

شخصیت پردازی سرگرد داستان به نحو خوبی به جذابیت قصه در قسمت های اولیه افزوده است و بازی خوب شهرام حقیقت دوست، در نقش سرگرد طلوعی و تسلط او بر نقش خود، پلیس جذاب و جدی قصه را به خوبی به مخاطب معرفی می کند و این مورد یکی از نکات مثبت در نقد سریال خون سرد محسوب می شود. در نقد خون سرد باید اشاره کرد که شخصیت کسری با بازی امیر آقایی به عنوان پزشک قانونی معمولی، با ابهاماتی برای مخاطب همراه بوده است؛ بنابراین برای حل معمای این شخصیت، باید با با فراز و فرود های داستان در قسمت های بعدی سریال همراه بود.

نکات مثبت در نقد خونسرد

هر چند در نقد خونسرد، نکات منفی بسیار زیادی از طرف بینندگان و منتقدان و سینما گران مطرح شده است اما شاید بتوان گفت مرموز بودن شخصیت کسری به عنوان پزشک قانونی با پیچیدگی های روانی که از او در سریال میبینیم، می تواند یکی از نکات مثبت برای کشش مخاطبان به تماشای قسمت های بعدی این سریال باشد.

از دیگر نقاط قوت این مجموعه، جذابیت های بصری مانند طراحی صحنه و نورپردازی و لوکیشن های سریال، مانند دفتر کار سرگرد می باشد که به ایجاد فضای وهم آلود در سریال کمک کرده است. از طرف دیگر در نقد سریال خون سرد، نبود سریال پلیسی جذاب، در مجموعه نمایش خانگی این بستر را برای سریال امیر حسین ترابی فراهم آورده است که مورد توجه مخاطبان شبکه نمایش خانگی قرار بگیرد.

نقد خونسرد

نقد خون سرد : شباهت ها به سریال های خارجی

مطلب دیگری که در نقد سریال خون سرد، به چشم می آید، الهام گرفتن سریال از نمونه های خارجی می باشد، که به عقیده برخی، ترکیب ناموزونی از مجموعه های مشهور “دکستر” و “هانیبال” می باشد؛ که به خوبی بر داستان ننشسته است. جزئیات شخصیت کسری با بازی امیر آقایی که برگرفته از شخصیت «قاتل مرموز» با وجهه قابل قبول اجتماعی می باشد که به رفتار وحشیانه با مقتول های خود علاقه مند است، به خوبی پرداخت نشده است و برای مخاطب قابل حدس است.

سمت دیگر نقد خون سرد،  به  شخصیت پلیس داستان با بازی شهرام حقیقت دوست نشانه می رود. پلیسی که برای کشف راز پرونده های خود به سراغ دوست معتمد خود، که خود عامل بسیاری از جنایت ها می باشد، می رود. این الهام گیری از سریال های خارجی با ترکیب موضوعات ایرانی باعث شده که شخصیت ها برای مخاطب ایرانی جذاب و قابل باور نباشند.

سخن آخر در نقدی بر سریال خون سرد

در ادامه نقدی بر سریال خون سرد باید گفت که این مجموعه، به عنوان دومین تجربه کارگردانی امیر حسین ترابی با بازخورد های مثبت و منفی زیادی همراه بوده است. با اینکه سریال خون سرد، عاری از خطا نیست و خشونت موضوع اصلی سریال می باشد اما نشان دادن هم زمان چهره زیبایی و زشتی، پلیس و قاتل به عنوان دو دوست در کنار یکدیگر، سبک فیلم برداری جذاب و وهم آلود مجموعه، سکانس های جذاب فضای اداره آگاهی، می تواند پاسخی برای نقد خون سرد از طرف منتقدان باشد. اما برای اطمینان از ادامه خوب یا بد سریال، باید تا قسمت های پایانی، سریال را دنبال کرد.

4.8/5 - (5 امتیاز)